Duben 2017

IVT, hodina 33.

30. dubna 2017 v 20:48 | Moncafoti |  2016 Kvarta
33.hodina, druhé pololetí, 26. dubna 2017

Hodina se nekonala z důvodu stmelovacího kurzu

IVT, hodina 32.

23. dubna 2017 v 20:42 | Moncafoti
32. hodina, druhé pololetí, 19. dubna 2017

Hodina se nekonala z důvodu mimořádného rozvrhu

IVT, hodina 31.

13. dubna 2017 v 20:05 | Moncafoti |  2016 Kvarta
31.hodina, druhé pololetí, 12.dubna 2017
Samostatná práce

Během této hodiny nám byl zadán úkol - vytvoření prezentace na DOD, shrnutí učiva informatiky v kvartě.
Informace, různé potřebné soubory a poznámky jsme shromažďovali celé dvě hodiny.

IVT, hodina 30.

8. dubna 2017 v 11:29 | Moncafoti |  2016 Kvarta
30.hodina, druhé pololetí, 5.dubna 2017
Bitmapová grafika, bitmapové editory
Klíčová slova:
  • Vstupní zařízení: pracuje s barevným prostorem RGB
  • Výstupní zařízení: barevný prostor CMYK
  • Kalibrace monitoru
    • Pomocí kalibrační sondy, která měří vlnovou délku barev
  • Tiskárny: barvy jsou závislé na kvalitě papíru
    • Na fotky je ideální inkoustová
  • Organizéry: možnost katalizovat obrázky, pouze je organizují

  • Bitmapové editory
    • Práce s vrstvami
    • Maskování (úpravy pouze s částí obrázku)
    • Kanály (separace barev)
    • Cesty (výběr nepříhodných obrázků, ořezy)
  • Zoner Photostudio
  • GIMP
    • Do jisté míry umí nahradit photoshop
  • Webové editory
    • Pixlr
    • Serif X7
  • Photo LAB
Práce s fotkou (SERIF)
  1. Výřez fotky
    • Odstraníme nadbytečné věci
  2. Narovnání horizontu
  • Layers (vrstvy)
    • Privilegovaná vrstva - Backgroud (pozadí)
      • Originální obrázek, neděláme zde moc úprav
    • Vrstvy si pojmenujeme
    • Ikona + : Přidat vrstvu
    • Ikona složka : vytvořit složku vrstev
    • Tam kam klikneme = aktivní vrstva
  • Paintbrush tool
  • Move tool
  • Řežim prolnutí (interakce barev) = Multiply

IVT, hodina 29.

2. dubna 2017 v 20:12 | Moncafoti |  2016 Kvarta
29. hodina, druhé pololetí, 29.března 2017
Absolutní odkazování
Klíčová slova:
  • Ukotvíme pomocí klávesy F4
    • U odkazů se zobrazí se dolary ($)
    • Použití - u seznamů
    • Také smíšené odkazování
Grafika
  • Bitmapová grafika
    • pracujeme s pixely
    • Výhody: více realistické
  • Získání bitmapové grafiky - focení, skenování
  • Obrázek je uložen bod po bodu
  • U bodů známe: hodnotu barev
  • Barevný prostor RGB
    • každá barva = 1 B (256 možností)
    • RGB = 3 B
  • 16,7 miliónů barev
    • barevné přechody
  • S barvami se počítá

"Pixel = picture element"